گيس گلاب




Friday, August 22, 2003

آقاي «امير تنها» كه ظاهرا خودشون رو ملقب به هكر مي‌دونن. پسورد بنده رو برام فرستاده و نكاتي رو متذكر شده كه شايسته تر بود بنده به ميل ايشون پاسخ مي‌دادم. اما از اونجايي كه اين مطلب رو از قبل به فكر نوشتنش بودم كه نوعي جوابيه به ايشون هست، اون رو با پاسخ نامه‌اش يكي مي‌كنم و اينجا مينويسم.
1 – شما مدعي شدين كه هدفي از اين كار داشتين! و در ادامه دليلش رو درگيري با مديران پرشن بلاگ اعلام كردين. خب اگر هم اينطور باشه و به فرض محال كه حق هم با شما بوده باشه، به ويلاگ‌هاي بلاگ اسپات و بلاگ اسكاي و چند آدرس كه دات كام هستن چه مربوط؟ فكر نمي‌كنيد اين كار شما شبيه تروريستهايي باشه كه براي انتقام از دولتي يا رژيمي، آدمهاي بي‌گناهي كه ربطي به موضوع ندارن رو گروگان مي‌گيرن؟
2 – حالا فرض كنيم كه شما حق اين كار رو داشتين و اعتراض شما هم به حق بوده و تنها راهش هك كردن ويلاگها بوده. منطقي نبود كه شما بانوشتن نامه‌اي، خيلي مودبانه به صاحب وبلاگ ورودتون رو اطلاع مي‌دادين و به روشي صحيح‌تر از اون مي‌خواستين كه با اعتراضتون همراه بشه و به پسورد و ايميل كسي دست نمي‌زدين؟ سمت چپ من، لينك به «دادخواست آزادي وبلاگها از سانسور» قرار داره. فكر مي‌كني كسايي كه اين دادخواست رو تنظيم كردن بايد مي‌اومدن مثل تو وبلاگها رو هك كنن تا صداشون رو به گوش كسي برسونن؟
3 – خيلي‌ها مثل من بر اين عقيده هستن كه هدف جنابعالي صرفا خودنمايي بوده و بس. خودنمايي كه باسكوت خيلي از ويلاگ نويسها و تشويق يه عده بچه كم سن و سال مواجه شد. شما كه تا اين حد توانايي علمي داري ميشه برام سايت گوگل يا ياهو رو هك كني تا من هم به توانايي تو ايمان بيارم؟
4 – از من ناراحت شدي كه بهت گفتم دزد. عزيز من! كسي بدون اجازه وارد حريم خصوصي تو مي‌شه، چيزي رو تغيير مي‌ده، چيزي رو بدون اجازه بر مي‌داره و در نهايت بدون يه عذرخواهي ساده، توقع داره كه حتما ازش بخواهيم – ميل بزنيم – تا چيزي كه متعلق به خودمون هست بهمون تحويل بده بايد بهش چه صفتي بدم؟ بگم دانشمند و نابغه علم كامپيوتر خوشحال مي‌شي؟ فراموش نكن دزد‌ها هم در حد خودشون و در كار خودشون نابغه هستن. حداقل اگه كار زشتي انجام مي‌دي تحمل چنين صفاتي رو هم داشته باش.
5 – شما اعتراض نامه‌اي منتشر كرده‌ايد كه توي اون تلويحا خواستيد كه مديران پرشن بلاگ، سايت‌هاي غير اخلاقي و نادرست رو ببندن، صرف نظر از اينكه درخواست شما و متن اعتراضتون كاملا كودكانه بود و بنظر مي‌اومد بعد از خودنمايي‌هاي بسيار، براي توجيه اخلاقي دادن به كارهاتون آماده‌اش كردين، چطور از مديران پرشن بلاگ گله كردين كه چرا به آزادي بيان و … احترام نمي‌زارن و بلاگ شما رو مسدود كردن؟
6 – در انتها هم تهديد كردي كه اگه بازم بهت بگم دزد وبلاگ من رو مجددا هك مي‌كني؟! من رو ياد بچگي‌هام دعواهام با هم‌ سن و سالهاي اون موقع‌ام مي‌اندازي. فكر نمي‌كني همين تهديدت بيشتر از هر چيز دليلي براي اينكه جنابعالي اصلا اون «سوار سفيد پوشي كه براي اصلاح جهان از هر چه بدي هست» نيستي و قصد خود نمايي داري؟
7 – اما من يه پيشنهاد دارم. نوشته‌ها و نظرخواهي‌هاي اين دوران رو جايي يادگاري نگه دار و زماني كه بزرگ شدي – در حد 25 سال – بيا و يه سري بهش بزن. فكر مي‌كني چه احساس از خوندنش پيدا كني؟
8 – دوست عزيز و كم سن و سال. در دنيا نوابغ زيادي بودن كه اتفاقا بزه‌كار هم از كار دراومدن و امروز تاريخ اونها رو به بزه‌كاري مي‌شناسه. برو بفكر يادگرفتن چيزي باش كه بدردت بخوده و بدرد ديگران. راه اصلاح دنيا، چه مجازي و چه حقيقي، اين نيست كه از هر چي خوشت نيومد و درست ندونستي نابود كني. بهتر نيست بجاي ياد گرفتن مطالبي در مورد هك، بري و يه كمي كتابهاي انديشمندان بزرگ جهان رو بخوني و باعقايدشون آشنا بشي؟

به هر حال من فعلا برگشتم البته اگه باز به قهرمان اخلاق ديگه پيدا نشه و تصميم نگيره به بهانه دستمالي، قيصريه رو به آتيش بكشه. من متن نوشته شده رو بوسيله اين امير آقا در اين وبلاگم باقي مي‌زارم. اما از بقيه وبلاگهام حذف مي‌كنم چون اونا هر كدوم روال خاصي دارن كه نمي‌خوام نوشته‌ي اضافه‌اي در اونجا وجود داشته باشه. نوشته اعتراض آميز اين امير خان رو هم اينجا منتشر مي‌كنم كه بدونه باهاش مشكلي ندارم و در پايان هم ازش عذر مي‌خوام، نه بخاطر صفتي كه بهش دادم، بخاطر اينكه با گفتن اين صفت ناراحتش كردم.
اين همه بيانيه امير خان :
«ضمن عرض خسته نباشيد و تشکر از زحمات مديران محترم پرشين بلاگ بايد عرض کنم که سيستم آموزش نوشتن و کار با سايت برای انگيزه پيدا کردن نويسنده امری ضروری است و نبايد انتظار داشت خدمات را از يک سايت دريافت کنيم و آموزش استفاده از آن را از سايت ديگر. و همچنين درسته که نوشتن و درست کردن بلاگ آنقدرها هم سخت نيست اما حتما شما هم قبول داريد که هر فردی با هر سطح سواد و آشنايی با اينترنت ممکن است قصد نوشتن داشته باشه..!
شخصا ترجيح ميدم مطالب سايتهای سياسی را به نقد نکشانم به چند دلیل که مهمترين آنها اينست که : بهترين سياست صداقت است!
رسما نسبت به وجود بلاگهای بيهوده و بی مصرف که به سال ميرسه که کسی
سراغ اونا نيومده و خدا ميدونه نويسنده کجاست اعتراض دارم زيرا اين امر سبب
مسدود شدن اسامی خاصی از بلاگها در سيستم ميشود که حتما توجه داريد
انتخاب نام برای نويسنده چقدر مهم و ضروريه ..!!
دفتر خاطرات بسيار بسيار نمونه های فراوان در همين پرشين بلاگ دارد و نشان ميدهد که وبلاگ محيطی است کاملا داخل جامعه. جامعه ای به نام بلاگرها!
نوشته های وبلاگ خاطرات يک فاحشه و يا توت فرنگی دليلی بر وجود افکار و انديشه های پنهانی در جوانان است که براحتی توسط يک وبلاگ قابل بيان است و حتی در بسياری از موارد موفقيت نويسنده در نوشتن همين حرفهايی است که يا طنز نيش دار است و يا گرچه تلخ است اما گفتنی است.
و يا ظاهری زشت و مسخره دارد اما باطن آن نويسنده ايست که هدفش صد درصد چيز ديگريست‌..!
اميدوارم دست نوشته های من اولين اقدام برای ايجاد محيط بحث و گفتمان در بلاگها باشد.
يک توضيح : وجود سايت پرشين تاک گرچه بنظر ضروری است اما به نظر من محيط آن بيگانه و خارج از صميميت است و کمتر نويسنده ای در آن حرفهای دل خود و انديشه های پنهانی اش را ميزند.
شديدا نسبت به وجود بلاگهايی فاقد هرگونه کلام زيبا و گفتنی اعتراض دارم !
بلاگهايی که با هدفی مثل سکس و يا روابط جنسی دختر و پسر ساخته شده اند
اما تنها در آنها شاهد عکس يا لينک به ساير سايتهای اين چنينی هستيم.
مديران پرشين بلاگ در مورد اين بلاگها حتما و حتما بايد بينديشند...!
ليست کاملی از آنها برای مديران در اولين فرصت ارسال خواهم کرد. به دليل وجود
محتوايی واقعا خارج از محدوده ی فرهنگ وبلاگ نويسی از ذکر آدرس آنها معذورم.
اميدوارم اقدام لازم صورت بگيرد! ***


24 تیر ماه 1382
با احترام - امير »

و در ادامه :
«از آنجا که در پاسخگويی به درخواستهای من کوتاهی شد 63 وبلاگ را هک کردم تا به اهدافم رسيدگی شود .. !
متاسفانه بازهم پاسخی داده نشد ! و طبيعی است که شما چندان توجهی به من نداشته باشيد.
همانطور هم که انتظار داشتم وبلاگم مسدود شد و من به خانه ای جديد رفتم تا موج اعتراضات را همچنان رهبری کنم ! کدی طراحی کرده ام که ميتواند تبليغات پرشين بلاگ را بردارد . به زودی هم برنامه ای را ارائه خواهم داد که به وسيله آن بتوان تمام محتويات يک وبلاگ را از سايت پرشين بلاگ به يک خدمات رسان ديگر انتقال داد و تا آنجا که ميشود وبلاگ نويسان را از پرشين بلاگ دور نمود !

وبلاگ مسدود شده ی من : http://amiralone.persianblog.com
وبلاگ جديد و محل اعتراض : http://amiralone.blogspot.com

19مرداد 1382
با احترام – امير»

و باز هم در ادامه :
«ويروس جديد و بسيار کارآمد به نام Dimonia به سرعت در حال انتشار ميان وبلاگ نويسان است!
اينکه مديران سايت توجهی به انتشار آن و نحوه ی عملکرد آن ندارند و به شوخی گرفته اند اقدام مرا شتاب بخشيده است ..
در حال حاضر رسالتم تمام شده است ! اما ويروس ميان جامعه ی وبلاگ نويسان باقی خواهد ماند
تا روزی که .......

29 مرداد 1382
با احترام - امير »


در انتها باز تذكر مي‌دم كه اظهارات اين آقاي دن كيشوت اصلا مورد تاييد من نيست. فقط خواستم بهش بگم راه معقول‌تري براي اعتراض كردن وجود داره.


Home