گيس گلاب




Friday, January 17, 2003

همتون مي‌دونين كه من خيلي به اسلام معتقدم!
همتون مي‌دونين دعا چيز خيلي خوبيه!
از دو جمله بالا نتيجه مي‌گيريم من هميشه دعا مي‌خونم و چند دعا هم هميشه همراهم هست!
يكي از دعاهايي كه خيلي خيلي خوبه «دعاي معراج» است كه من خيلي بهش معتقدم. چون يه بار كه همراهم بود يه آقايي توي اتوبوس، همينجور بي‌خودي كليد كرد كه كيفم رو نگه داره تا من خسته نشم!
يه بار هم يه آقايي، توي شلوغي تجريش برام تاكسي گرفت!
از اونجايي كه من چشم و ابروي قابل توجهي ندارم و موقع راه رفتن هم قر نمي‌دم و هفتاد من هم آرايش نمي‌كنم و چون اصولا بيشتر اوقات پسرم و كمربند شلوارم رو هم هميشه محكم مي‌بندم و … نتيجه گرفتم همه اين معجزات در اثر داشتن اين دعا رخ داده.
از اونجايي كه اين دعا خواص زيادي داره و يكي از خواصش ماشين گير آوردنه كه من مشمولش شدم گفتم توجه شما رو بهش جلب كنم تا شما هم يكي تهيه كنيد و مشكلاتتون حل شه.
مي‌خواستم در مورد فوايد و خواص اين دعا بنويسم كه ديدم چه چيزي بهتر از مفدمه‌اي كه مومنين قبلا بر اين دعا نوشتن. توجه كنيد :
«از رسول خدا منقول است آن شبي كه مرا به معراج بردند از تمامي آسمانها گذشتم تا به آسمان هفتم رسيدم و آنچه ديده بودم، با خداي تعالي بيواسطه سخن گفتم و مراجعت نمودم. چون به مقام جبرئيل رسيدم گفتم يا جبرئيل، اين چه دعاييست كه جمله فرشتگان مي‌خوانند؟ گفت يا محمد اين همان دعا است كه از جانب حق بشما آوردم و خداي تعالي مي‌فرمايد كه هر كه از آدم تا خاتم اين دعا را بخواند يا با خود دارد عزيز و مكرم گردد و حاجتش برآورده شود و حق تعالي هيچ حجاب در ميان او و خودش نگذارد و او را از جميع يلاها محفوظ فرمايد و اگر آدم تا خاتم جمع شود و جميع درياها مركب گردد و آسمان و رمين كاغذ گردد، چندان نويسند كه همه فرشتگان مانده شوند و دريا خشك شود و آسمان و زمين تمام شود نمي‌تواند ثواب اين دعا را بنويسند و از هزار يكي نوشته نشود - جل‌الخالق! - و خواننده اين دعا را تنگي دست ندهد و تا روز ازل بستگي در كار وي نشود و در روز قيامت حساب از وي بردارند و بيحساب داخل بهشت شود، يا محمد دارنده و خواننده اين دعا راستكاري يابد هر كس در عمر خود يكبار اين دعا را بخواند و اگر نتواند گوش بدهد يا با خود دارد چنان باشد كه چهل هزار ختم قرآن كرده باشد و چهل هزار حج كرده و چهل هزار گوسفند قرباني كرده باشد و چهل هزار بنده آزاد كرده و چهل هزار مسكين را اطعام داده و چهل هزار برهنه را پوشيده باشد و تورات موسي و انجيل عيسي و زبور داوود و فرقان محمد‌المصطفي خوانده باشد - توجه كنيد : فقط اگه دعا رو داشته باشه! - و اگر بيمار باشد چنانچه طبيبان از معالجه آن عاجز باشند چون اين دعا را به آن بيمار دهند و بر بالين وي گذارند شفا يابد - گور پدر علم پزشكي! - و اگر كسي قرض دار باشد اين دعا را بخواند حق تعالي دين او را ادا فرمايد - از جميع طلبكاران عزيز تقاضا مي‌شود كه بروند و با خدا حساب كنند! چون من اين دعا رو دارم - و اگر كسي كاهل نماز باشد اين دعا را با خود دارد حق تعالي دل او را روشن گرداند حريص نماز شود و اگر زن دشوار زايد اين دعا بر آب خواند بخورد به آساني بار نهد - دكون قابله‌ها تخته شد! - و اگر كسي را بسته باشند اين دعا بر موم گيرند بر كمر وي بندد في الحال گشاده گردد - براي همينه كه در زندانها، تيغ و طناب و داروي نظافت و دعاي معراج رو از زندانيها دور مي‌كنن! - و اگر بخت دختر بسته باشد اين دعا را بخوانند يا با خود دارد بخت او گشاده شود - قابل توجه وبلاگ نويسهاي خانوم رو دست مونده‌اي مثل خورشيد خانوم - و اگر كسي را به پاي دار برند اين دعا را بر وي بخوانند و بدمند يا در نزد آنكس باشد هيچ ضرري به او نرسد - بيچاره اونهايي كه يه عمر دنبال آب حيات گشتن و پيدا نكردن - و اگر جهت فرزند بخواند خداوند عالم پسري بوي عطا فرمايد - خدا هم كه آخر حقوق زنانه! پسر فقط نه دختر، دختر آدم نيست - و دارنده اين دعا از گزند مار و عقرب و زبان بدگويان ايمن گردد - قايل توجه مرتاضان هند كه با مار و عقرب سرو كار دارن - و خواننده و دارنده اين دعا از درد گوش و درد سر و درد چشم و درد دل و جگر و فالج و لغوه و جميع دردها و بلاها ايمن گردد - بابا! آستامينوفن، آسپرين، ساليسيلات، ليدوكايين، نيتروگيليسيرين، هيدرواستامين … بابا! داروخونه، ناصرخسرو - و هر كس اين دعا را با خود به گور برد حق سبحانه او را ببخشد و سكرات موت را بر وي آسان گرداند و از عذاب قبر و سئوال منكر و نكير ايمن گرداند - خدا نبخشه اون آدمي رو كه وقتي من مردم، اين دعا رو از جيبم كف بياد! - و روز جزا چهل هزار فرشته به استقبال وي برآيند تا داخل بهشت مي‌كنند و شرح اين دعا بسيار بود اما مختصر كرديم تا ملال نگيرد»
تازه نگارنده بهمون رحم كرد و بقيه‌اش رو نگفت و گرنه خيلي مزايا داره.
از دوستاني كه اين دعا رو دارن و از مزاياش بهره بردن تقاضا ميشه كه اون ها رو مكتوب برام بفرستن كه بدم براي چاپ بعدي اين دعا اضافه كنن.


Home